22 Ağustos 2008 Cuma

Django ve Web Uygulamaları

Uzun zamandır Django öğrenmek istiyordum, ama bir türlü başlama fırsatım olmamıştı. Birkaç gün önce arkadaşım Kutay'la konuşurken Django ile uğraşmak istediğini söylemişti. Nedendir bilmem ama benim canım da birden Django çekti:) Hemen başlarsam bazı işlerimden dolayı yarım bırakmak ve sonra devam etmek zorunda kalacağımı biliyordum, ama yine de kendi kendime boş boş oturmaktan iyidir dedim ve ilk önce Django'nun sitesine girip şöyle bir sayfayı taradım. Ardından da kullandığım Arch Linux'un depolarından hemen Apache, Django ve mod_python paketlerini kurdum. Dokümanlarını okuyup denemeler yaparken dokümanların Django'nun SVN sürümü için hazırlandığını gördüm, ama benim kullandığım 0.96 sürümüydü. Dolayısıyla dokümanda anlatılanlar bendeki Django sürümünde ya yoktu, ya da arasında bazı farklılıklar vardı. Bu arada Alper Kanat'ın bize Django seminerinde bunu söylediğini de anımsadım ve hemen güncel sürümü indirip kurdum. Daha sonra eğlenceli dakikalar başladı tabii:) Okumaya devam ettim ve gerçekten Django ile birşeyler yapmaya başladığımı gördüm. Deneme olarak Django ile bir blog yazmaya başladım. Admin panelinde gerekli düzenlemeleri yaptım ve herşey çok güzel çalışıyordu:) Kısa sürede ve çok rahat bir şekilde yeni projeler geliştirmek Django ile gerçekten çok kolay ve eğlenceli. Django ile uğraşırken gerçekten çok eğlendim ve en kısa zamanda Django ile işe yarar uygulamalar geliştirmek istiyorum. Bu arada Django ile geliştirdiğim uygulamaları Internet'te yayınlayabileceğim ve iyi hizmet sunan hosting firmaları için yapacağınız önerileri de bekliyorum:)

Bu arada; Django da ne olaki diye soranlarınız olursa kısaca Django, Python programlama dili ile yazılmış ve hızlı bir şekilde web uygulamaları geliştirmeye olanak tanıyan bir web çatısı.

Şimdilik bu kadar. Tabii ki ileride Django ile maceralarımı anlatmaya devam edeceğim. Kendinize iyi bakın:)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Selam,

Projeni bitirene kadar hosting almana gerek yok :) Ama projen bitince Alper'in kullandığı VPS hizmeti (slice host) ya da WebFaction sitelerine göz atabilirsin. WebFaction'u oldukça övüyorlardı. Bundan başka http://djangofriendly.com/hosts/ sitesinden hosting firmalarını araştırabilirsin.

Volkan Esgel dedi ki...

Merhaba,
Hosting hizmetini şu anda almayı düşünmüyorum zaten:), ama bir önbilgi olsun diye öğrenmek istemiştim:-) Teşekkür ederim.

Ergün Özer dedi ki...

Merhaba, bende Django ile ilgileniyorum ama programcılıkla ilgili fazla bilgim olmadığı için zorlanıyorum, bana avsiye edebiliceğiniz bir türkçe kaynak varmı acaba.

Volkan Esgel dedi ki...

Selam,
Django ile ilgili ayrıntılı bilgi içeren Türkçe bir kaynak olup olmadığı konusunda bir bilgim yok, ama İngilizce biliyorsanız bu konuda yeterli dokümantasyona ulaşabilirsiniz. Google'da Django yazıp aratmanız yeterli. Kolay gelsin.