24 Ağustos 2008 Pazar

HDD ve Uçan Bölümlendirme Tablosu

Babamın da Linux İşletim Sistemi'ni kullanmak istemesi üzerine uzun zamandır evdeki bilgisayar Linux kurulmayı bekliyordu. Birkaç hafta önce gerekli disk düzenlemelerini yapıp ilk önce Windows'u yeniden kurmak ve ardından Linux'u kurmak üzere harekete geçtim. Ancak Windows kurulum aşamasında disk ile ilgili bir hata verdi ve disk bölümünü silmesi gerektiğini söyledi. Bu hataya sebep olan sanırım disk tablolarını bayağı bir karıştırmam oldu. Çünkü benzer bir problem yüzünden daha önce bütün verilerimi kaybetmiştim. Neyse, bende Windows'un sadece kurulacağı disk bölümünü sileceğini düşündüm ve aceleci bir şekilde hemen onayladım. Sonra mı? O da nesi, bütün disk bölümlerim ( yani disk tablosu ) uçmuştu. Sabit diskim üzerideki o kadar veri ( müziklerim, fotoğraflarım ve birçok eski çalışmam ) artık sırra kadem basmış gibiydi. Biraz uğraştım ama o zaman için hiçbir şey yapamadım. Evdeki bilgisayarı tek kullanan babam aslında, ama bizim evde olmamız sebebiyle zaten o da genelde kardeşimin bilgisayarını kullanıyordu. Yani birkaç hafta evdeki bilgisayar öyle kaldı. Akşam üzeri kardeşim artık bilgisayarı bir şekilde düzeltmem gerektiğini, yoksa bir süre sonra üşendiğimden bütün verilerin uçmasını göze alarak diski formatlayabileceğimi söyledi. Haklıydı da, çünkü o an bile direkt formatlasam diye düşündüm.

Neyse, kısa bir araştırmadan sonra gpart adında bir Linux programı buldum. Evet, yine yardımıma Linux yetişecek gibiydi:) Bu duruma oldukça sevindim. Hemen programı indirdim ve çalışan bir linux dağıtımı ile bilgisayarı başlattım. Sonra gpart uygulamasını derledim ve çalıştırdım. Konsola "gpart /dev/hdc" komutunu girdikten 2-3 sn. kadar kısa süren bir tarama sonrasında bütün disk bölümlerim ortaya çıktı:)) Hemen "gpart -W /dev/hdc /dev/hdc" komutu ile yeni disk tablosunu kaydettim ve bilgisayarı yeniden başlatıktan sonra herşey eskisi gibi geri geldi.

Şimdi mi? Kardeşim sistem kurulumlarını daha sonraya ertelemeyi teklif etti:), ne de olsa veriler geri geldi artık. Şimdi evdeki bilgisayar yine kaderine terkedildi. Ta ki babam bilgisayarı açana kadar.

Bu arada GPART uygulamasını buradan indirebilir ve yine aynı sayfada programın kullanımı ile ilgili ayrıntılı bilgiyi bulabilirsiniz. Neyse, televizyonda da güzel bir film vardı. Biraz uzun oldu ama kusuruma bakmayın artık:P Görüşmek üzere...

NOT: Ben Gpart uygulamasını kullandım ve oldukça hoşuma gitti. Bir de TestDisk adında bir uygulama mevcut. Onu da denemek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok: