1 Ağustos 2008 Cuma

Yeni sistemim sonunda hazır...

Yazmayalı uzun süre olmuş yine. Uzun süredir bilgisayarımda kullanacağım linux dağıtımı konusunda kararsız olduğumdan birçok dağıtımı denedim. Ve işte mutlu son: en sonunda Arch Linux ve GNOME masaüstü ile pek de iyi anlaşıverdik. Üstünede Compiz-Fusion'u da koyduk mu pek de bi güzel oldu:) Görsellik bir yana Arch Linux beklentilerimi oldukça iyi karşılıyor. Özellikle sisteme elle müdahele etmeye oldukça yatkın olduğundan birçok şeyi istediğim gibi yapılandırırken diğer taraftan da Linux İşletim Sistemi üzerine olan bilgim oldukça arttı. Aslında Debian'a geri dönmüştüm, ama kullandığım çekirdeğe ait linux-header dosyalarının olmaması yüzünden program derleyemememin üzerine bir de yaşadığım paket bağımlılık problemlerini koyarsak beni bıktırmayı başardı. Ama sunucu sistemlerde yine tercihim Debian; hem %100 özgür, hem de çok güzel bir dağıtım.

Kullandığım Arch Linux'a gelecek olursak; şimdilik üzerindeki çalışmalarım daha bitmedi ama işte size birkaç masaüstü fotoğrafı:



Henüz daha hava durumu ve diğer güzel eklentileri olan screenlets ya da gdesklets gibi programların eksikliği var ama onlarla ilgili yaşadığım sorunu halledince onlarda masaüstümdeki yerlerini alacaklar inşallah.

Windows Vista'ya gelecek olursak, kırk yılda bir kullanıyorum kendilerini. Eee napalım, Linux daha çok hoşuma gidiyor:)

Şimdi mi? Tabii ki VirtualBox üzerine Debian Etch kurup okuduğum Linux Sistem Yönetimi kitabından öğrendiklerimi pratiğe dökmeye geldi sıra. İşte böyle. Haydi görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Arch Seçmekle bence en iyisini yapmışsın. :)

Volkan Esgel dedi ki...

Teşekkür ederim:), şu anda sistemimden oldukça memnunum.Arch Linux dökümantasyon olarak da oldukça iyi. Bir de belgelerin Türkçe'ye çevrilmesine katkıda bulunmayı düşünüyorum.